LNVF / / Ne maisto produktai / kompiuterio taisymas

kompiuterio taisymas

Norėdami dalyvauti forume, turite prisijungti

Autorius Žinutė

pirkejas

2014-04-01 antradienis 19:09:12

Pirkau kompiuteri issimoketinai TOPO centre Kaune (Savanoriu pr. 206 A). Del darbo reikalu isvykau I uzsieni, pasiemiau kompiuteri. Pradejus juo i naudotis pastebejau, kad kompiuteris stringa, ismeta pranesimus juodame ekrane, kad problemos su HDD.Po poros savaiciu,vos grizus I Lietuva nuvykau i Topo centra kuriame pirkau kompiuteri. Paaiskinau situacija. Atsakymas buvo grubus ir vienas- vezti i garantini taisymo centra ir tik tada galesiu pasikeisti kompiuteri arba nutraukti sutarti. Po savaites atsiemus kompiuteri nuvaziavau vel i Topo centra.Paaiskinau kas man buvo sakyta ir ka liepta padaryti. Tuomet man pasake kad negaliu nei nutraukti sutarties nei pasikeisti kompiuteri nes kompiuteris tvarkytas. Paklausus kodel manes neispejo, isgirdau kad jis neatsakingas uz kitus darbuotojus ir niekuo negali padeti.Uz tai kad man nebuvo suteikta pilna informacija ir neturejau pasirinkimo laisves( taisyti kompiuteri arba nutraukti sutarti). Gana demonstratyviai paaiskino kad nereiksciau del nesuteiktos informacijos pretenziju. Galbut ir nepavyks irodyti jog buvau suklaidinta, taciau linkiu jums pasimokyti is mano situacijos ir neleisti buti apgautiems darbuotoju.

lankytojas

Edita Petrauskaite

2014-05-21 trečiadienis 15:12:55

Dažnas vartotojas pernelyg pasitiki aptarnaujančiuoju personalu. Ne paslaptis, jog darbuotojai įmonėse dažnai keičiasi, tad galbūt ir patys nepakankamai gerai suvokia įvairias su vartojimo problemomis susijusias procedūras, prekių technines savybes ir kitas detales. Be to, klaidos – dažnas ir įprastas su žmogiškuoju faktoriumi susijęs reiškinys, pasitaikantis net ir patyrusių, kvalifikuotų specialistų veikloje.
Jeigu po garantinio remonto kompiuteris veikia be priekaištų, tai reikštų, jog pardavėjas savo pareigą pirkėjo atžvilgiu įvykdė tinkamai.
Dėl to įsigijus nekokybišką daiktą visų pirma reikėtų apsispręsti: koks problemos išsprendimo būdas yra priimtinas ir kokį reikalavimą pareikšti. Šiuo atveju tai būtų:
1. bandymas pasinaudoti garantiniu servisu ir daiktą taisyti,
2. prašyti daiktą pakeisti nauju tokio paties modelio daiktu,
3. arba nutraukti pirkimo - pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti pinigus.
(ūkio ministro įsakymas „dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“ 4str.)
Visi su garantiniu aptarnavimu susiję veiksmai (išrašų, pažymų ir kt. dokumentų gavimas) neturėtų būti pirkėjo rūpestis. Tai pardavėjo pareiga. Tad ir vykti į garantinį aptarnavimą prekę sugrąžinti ar pakeisti nusprendęs pirkėjas neprivalo, kadangi aukščiau minėtame „LR ūkio ministro įsakymo dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių“ 6 str. yra įtvirtinta nuostata, jog prekės keičiamos ir grąžinamos pardavimo ar kitoje pirkėjui patogioje vietoje pastarajam pateikiant raštišką reikalavimą.
Pardavėjui taip pat tenka pareiga teikti visapusišką informaciją apie prekę ir kitas su ja susijusias aplinkybes. Pardavėjas pažeidęs šią pareigą, privalo atlyginti pirkėjo patirtus nuostolius. CK 6.353 str. Ar tinkamai buvote supažindintas su garantinio aptarnavimo sąlygomis galite patikrinti pirkimo sutartyje ar jos prieduose ar kitoje su produkto garantija susijusioje dokumentacijoje.
LR nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 5 str. 1d. yra teigiama, jog „Klaidinantys veiksmai - apgaulingos informacijos pateikimas arba tokios informacijos, kuri nors ir faktiškai tiksli, tačiau dėl vieno arba kelių šioje dalyje išvardytų elementų apgauna arba gali apgauti vidutinį vartotoją, kuriuo vartotojas galibūti ar yra skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs“. Vienas iš įvardintų elementų yra „produkto priežiūros, dalių, keitimo ar taisymo poreikis“
Bet kokiu atveju, jeigu manote, jog buvo pažeistos Jūsų teisės galite kreiptis į pardavėją raštu ir išdėstyti savo motyvuotą reikalavimą į kurį privalu atsakyti ne vėliau kaip per 10 dienų. Suėjus minėtam terminui ir negavus tenkinančio atsakymo, kreipkitės į vartotojų teises ginančias institucijas arba į bendrosios kompetencijos teismą. Šiuo atveju dėl galimai nesąžiningos komercinės veiklos, pasirinkus ne teisminį ginčo nagrinėjimo būdą, derėtų kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. (Prieiga internetu: www.vvtat.lt , el. pašt. tarnyba@vvtat.lt)

Atsakė Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos teisininkas praktikantas Marius Česiulis.