Laba diena, SBA balduose pirkome kompiuterio kėdę iš ekspozicijos. Paaiškėjo, jog ji visiškai netinka ilgalaikiui darbui prie kompiuterio - yra pakankamai kieta, nepatogi, netinka prie standartinio kompiuterio stalo, nepakankamai reguliuojasi aukštis, ko negalėjome įvertinti parduotuvėje. Paskambinus pardavėjui tartis dėl grąžinimo, pareikalavo, kad prieš pristatant motyvuotume dėl ko grąžinsime. Norėjau paklausti, ar pakankamas motyvas grąžinti yra tai, jog ji yra nepatogi ir to negalėjome per trumpą laiką parduotuvėje įvertinti. Dar radome smulkaus broko ant metalinės konstrukcijos , bet jei ji stovėjusi ekspozicijoje, kaip įrodyti, kad tai ne mūsų kaltė? Ar baldams iš ekspozicijos taikomi kitokie kriterijai grąžinimui? Prekė pirkta prieš 1 dieną. Ar galime reikalauti, jog būtų grąžinti pinigai?
Dėkoju už atsakymą.
Edita Petrauskaite
2009-01-15 ketvirtadienis 12:39:26
Konsultuoja Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Vilniaus skyriaus inspektorė Rūta Alušauskaitė:
Baldo broką pirkimo metu įrodyti yra labai sunku ar neįmanoma, jeigu tai nėra paslėptas trūkumas. Jūsų, kaip vartotojos pareiga, buvo apžiūrėti gaminį prieš jį perkant. Įbrėžimas šiuo atveju negali būti traktuojamas kaip brokas, o tik estetinis trūkumas. Dėl reguliuojamo kėdės aukščio: stalo standartinis aukštis turi atitikti kėdės aukštį ir kompiuterio skalo kėdės gaminamos paisant standartinio stalo aukščio reikalavimų, todėl reguliuojamas kėdės aukštis turėtų atitikti Jūsų stalo aukštį, nebent pastarasis nėra standartinio modelio. Pardavėjas turi teisę negrąžinti pinigų už baldą, jeigu jis yra kokybiškas, bet patariame geranoriškai tartis su pardavėju dėl prekės pakeitimo kita preke. Svarbu prisiminti, jog pirkdamas baldą vartotojas turi atidžiai apžiūrėti prekę, nes išorinių defektų atsiradimo aplinkybių įrodinėjimas tenka vartotojui.