LNVF / Projektai / Konkurencija ir vartotojai / Įžanga

Įžanga

Prielaidos

Idealiame pasaulyje dėl verslo konkurencijos laimi tiek gamintojas, tiek ir vartotojas. Konkurencija dėl vartotojų pritraukimo gali sukurti ekonomikos efektyvumą, inovacijas ir geresnę produktų kokybę žemesnėmis kainomis. Šiuo atveju – vartotojai ir ekonomika laimi.

Tačiau konkurencija retai sutinkama įteisintoje aplinkoje. Ir kai vietoj to, kad siūlytų žemesnes kainas, liberalizacija veda į monopolijų ir kartelių kūrimąsi, ji paneigia vartotojų patį naudos supratimą, kurį turėtų skatinti. Todėl vartotojams, o tuo pačiu ir juos atstovaujančioms organizacijoms, esminiu dalyku yra konkurencijos skatinimas turint galvoje naudą vartotojui.

Tarptautiniai Vartotojai (CI) pastaruosius penkis metus dirbo visoje eilėje programų, skirtų konkurencijos klausimams. Pateikiamo projekto objektu buvo sukurti projekto dalyvių gebėjimus pateikti žiniomis grindžiamą vartotojų perspektyvą konkurencijai skirtose diskusijose ir derybose, tiek nacionaliniu, tiek ir tarptautiniu mastu. Projektas, įgyvendintas per daugiau nei du metus, pradedant nuo 2005 m. rugsėjo, finansuotas Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų gynimo generalinio direktorato (DG SANCO), paskatino vartotojų gerovės /vertinimą/ konkurencijos politikos sprendimų priėmime 14-oje Europos šalių ir ES lygmenyje.

Projekto konkrečiu tikslu buvo laikomas žinojimo, patyrimo ir techninės ekspertizės parengimas:

  • Sukuriant mažmeninės prekybos sektoriaus prekių ir paslaugų kainų, pasirinkimo ir prieinamumo tyrimus;
  • Analizuojant konkurencijos politikos, procedūrų, konkurencijos įstatymo ir jo taikymo tyrimų atvejus iš vartotojų gerovės perspektyvos;
  • Perduodant vartotojų lūkesčius konkurencijos tarnyboms nacionaliniu ir ES lygmenimis.

Projekto apžvalga

Keturiolika nacionalinių vartotojų organizacijų sudarė daugiašalę ir įvairių interesų priežiūros grupę, kuri buvo koordinuojama Tarptautiniai Vartotojai (CI). Šiai grupei patarinėjo konkurencijos įstatymo, tyrimo metodikos, ekonominės analizės ir vartotojų dalyvavimo konkurencijos politikoje ekspertai. Priežiūros grupė buvo įtraukta į visus pagrindinius projekto sprendimus, tokius kaip tyrimų kriterijų ir metodikos formulavimas, siekiant, kad projektas atitiktų jam keliamiems tikslams.

Tyrimas, atliktas kaip šio projekto dalis ir pateiktas šioje ataskaitoje, yra padalintas į:

  • Rinkos tyrimą ir duomenų surinkimą;
  • Konkurencijos įstatymo, konkurencijos politikos ir kitų dalykų, susietų su konkurencijos potekste, analizę.

Projekto partneriai darbo eigos aptarimui turėjo betarpiškus susitikimus ir, be to, naudojosi informacijos pasikeitimu elektroniniu ryšiu. Juose buvo pasidalinami nacionalinėmis perspektyvomis, tyrimo patirtimi, bei aptariami reikalingi politikos ar procedūriniai sprendimai. Partneriai turėjo galimybę mokytis vienas iš kito, pasikeisti tarpusavyje patirtimi tęsiantis visam projektui, gaunant vertingų pastebėjimų tolimesniam vartotojų organizacijų darbui konkurencijos baruose.

Komentarai

Norėdami komentuoti, turite prisijungti su savo vardu arba užsiregistruoti .

Temos

Archyvas

Pirm Antr Treč Ketv Penk Sat Sekm
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31