Laba diena.
Esu dažytoja, 2012-03-27 "Senuku" prekybos centre Gargžduose pirkau sienų šlfavimo mašiną, nepraėjus nei savaitei nuo pirkimo dienos prietaisas sugedo, net nebeįsijungia. Nunešus atgal į prekę pardavusią parduotuvę, atisake priimti garantinei patikrai, motyvuodami tuo, kad preke reikia gražinti tokią kokią nusipirkau, bet šitas įrengimas yra skirtas statyboms, su juo dirbau savaite laiko, todėl, žinoma, jo paviršius susitepė, juk darbo proceso metu su šiuo mechanizmu yra sukeliama daug dulkių, todėl jų pateko ir į išorinių detalių sujungimo tarpelius ir panašiai. Kiek įmanoma prietaiso išorę nuvaliau, tačiau jis tikrai niekada nebeatrodys kaip katik išpakuotas iš dežės, tokia jau šito darbo specifika.
Norėjau paklaust ar tikrai "Senukai" galėjo atsisakyti priimti garantinei patikrai šita prietaisą ir jei ne dėl mano kaltės jis sugedo pakeisti jį nauju?
Edita Petrauskaite
2014-05-21 trečiadienis 15:24:33
Pardavėjas atsisakyti priimti sugedusią prekę turi teisę tik tokiu atveju jeigu įrodo, jog daiktas buvo naudojamas ne pagal paskirtį, arba kai nėra pirkimo kvito.Priešingu atveju tokios teisės, vien dėl to jog daiktas praradęs prekinę išvaizdą, pardavėjas tikrai neturi. Ypač jeigu yra nustatyta prekės garantija. Net jeigu pardavėjas ir nenustato garantijos arba jo nustatyta garantija yra trumpesnė negu Civiliniame kodekse nustatyta 2 metų garantija per kuriuos pirkėjui suteikta teisė pareikšti pardavėjui priekaištus dėl prekės trūkumų, vis tiek galioja 2 metų garantinis terminas (CK 6.338 str. 2d.). Jūsų atveju, prekės trūkumui pasireiškus nepraėjus net savaitei, pareiga įrodinėti daikto kokybę tenka pardavėjui. Turite pilną teisę reikalauti, kad daiktas būtų pakeistas kitu, sutaisytas arba grąžinti sumokėti pinigai.
Jeigu pardavėjas atsisako tenkinti Jūsų reikalavimus, tuomet į jį privalote kreiptis raštu ir išdėstyti savo reikalavimą. Ūkio ministro įsakymas dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 4 str. numatytas galimų reikalavimų sąrašas:
1. pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
2. atitinkamai sumažinti prekės kainą;
3. per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
4. atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pats pirkėjas ar trečiųjų asmenų padedamas;
5. vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Nėra specialios formos kaip turi būti parašytas reikalavimas. Svarbu, kad jame būtų nurodyti daikto trūkumai, Jūsų pasirinktas reikalavimas ir pateiktas pirkimo kvitas. Pasidarę kvito kopiją, ją pasilikite sau. Pardavėjas privalės Jums pateikti motyvuotą atsakymą. Jeigu per 10 dienų atsakymo negausite, arba gautas atsakymas Jūsų netenkins – tuomet drąsiai kreipkitės į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt)
Atsakė Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos teisininkas praktikantas Marius Česiulis.