LNVF / Skundų knyga / Ne maisto produktai / Batai

Batai

Norėdami dalyvauti forume, turite prisijungti

Autorius Žinutė

Ugnius Adomaitis

2008-03-06 ketvirtadienis 13:30:24

Parduotuvėje "Rumba" sodų g. 22 Vilnius. 2008-02-22 pirkti auliniai batai, kaina: 199Lt. 2008-02-27 grąžinau atgal, kadangi bloga keltis ir nešioti buvo nepatogūs, parduotuvės direktoriui parašiau pareiškimą, kad gražintų pinigus. Po savaitės gavau atsakymą, kad pinigų negražins, nes batai dėvėti, nors aš batus buvau užsidėjusi tik viena karta ir praėjau vos 200m su jais.Noriu sužinoti ar jie privalo priimti batus ir gražinti man pinigus?

Pilietis

2008-03-06 ketvirtadienis 19:03:42

Pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministro įsakymą - Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo, 2001 m. birželio 29 d. Nr. 217
2 skyrių II. NE MAISTO PREKIŲ GRĄŽINIMO IR KEITIMO YPATUMAI
4. Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:
4.1. pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
4.2. atitinkamai sumažinti prekės kainą;
4.3. per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
4.4. atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
4.5. vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
5. Prekės kokybės garantiją nustato prekės pardavėjas.
6. Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą vieną iš šių taisyklių 4 punkto reikalavimų. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).
7. Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti šių taisyklių 4 punkto reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
8. Kilus nesutarimams tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pardavėjas, gavęs raštišką pirkėjo prašymą, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos (toliau - Valstybinė ne maisto produktų inspekcija) dėl prekės kokybės įvertinimo, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas nedelsdamas apie tai pranešti pirkėjui.
9. Jeigu pardavėjas nevykdo šių taisyklių 4 ar 8 punktuose nurodytų reikalavimų, pirkėjas dėl prekių kokybės įvertinimo gali kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas apie tai pranešti pardavėjui.
10. Prekės kokybės įvertinimo išlaidos apmokamos teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Pardavėjas ir/ar pirkėjas, jeigu pageidauja, gali dalyvauti įvertinant prekės kokybę.
Tačiau, jei Jūs batus būtumėt pabandžiusi nešioti namie ir supratusi, kad jie nepatogūs ar Jums nepatinka, tuomet pardavėjai privalėtu gražinti pinigus, ar pakeisti prekę, kadangi batai buvo nešiojami lauke, pardavėjai gali tvirtinti, kad Jūs grąžinate apgadinta prekę, todėl neprivalo grąžinti pinigų ar pakeisti batus.
Dėl batų kelties galite kreiptis į ne maisto prekiu inspekciją, jei ten būtų nustatyta, kad batai yra nekokybiški, Jums turės būti grąžinami pinigai ar kitaip kompensuojama.

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija (prie ūkio ministerijos)
Žalgirio g. 92, LT - 09303, Vilnius
Tel. (8-5)2612300, el.,p. rastine@vnmpi.lt
www.inspekcija.lt
NEMOKAMAS TELEFONAS (8~800) 55551
Informacija bei pagalba dėl pažeistų vartotojo teisių gynimo, įsigijus netinkamos kokybės ne maisto prekę arba paslaugą, teikiama nemokamu fiksuoto ryšio telefonu iš bet kurio Lietuvos rajono darbo dienomis:

I - IV – 8.00 - 17.00 val.

V – 8.00 - 15.45 val.

Pietų pertrauka 12.00 - 12.45 val.



asta dausiene

2012-06-09 šeštadienis 09:43:44

Parduotuvėje ''STEP TOP'' ,UAB ''ARMITA'' 2012.06.06 pirkome batelius.Pirmąją dieną nešiojimo nukrito nuo batelio detalė.Nunešėme batus į parduotuvę,pardavėja ižūliai aiškino man ,kad tai ne gamybinis ,brokas.Atsisake grąžinti pinigus,nes nusprendė per keturiolika dienų surasti nukritusią batelio detalę,vietoje to ,kad pakeistų nekokybišką prekę i kokybišką ,ar sugrąžintų pinigus.

Nastė Chomičenkienė

2012-06-21 ketvirtadienis 06:53:02

Parduotuvėje „Salamandra“ Konstitucijos pr. 7A, UAB Armitana, 2012-06-03 pirkome vyriškus batus. Preke džiaugėmės tik kelias dienas. Iširo siūlė. 2012-06-11 nunešiau
batus atgal i parduotuvę. Pardavėjos pasakė, kad jos negali įvertinti avalynės būklės. Tai gali atlikti tik vedėja. Tuo metu (apie 14 val) vedėjos darbo vietoje nebuvo. Parašiau laisvos formos prašymą pakeisti batus į kokybiškus arba grąžinti pinigus (259,99 Lt). Prašyme nurodžiau savo tel nr. , bet iki šios dienos negavau jokio atsakymo. Pasiteirauti buvau užsukusi 2012-0619 (19 val), bet vedėja jau buvo išėjusi, o pardavėjos nieko nežino ir padėti negali.
Norėčiau sužinoti per kiek laiko parduotuvė turėtu atsakyti į susidariusia situaciją ir kokie tolimesni mano veiksmai.
Labai gaila, kad neturime batų, pinigų ir sugaišau laiką.
Pagarbiai Nastė

Žana Prochorenko

2013-11-07 ketvirtadienis 14:37:46

Parduotuveje "Batu sala" vaikui nupirkau batus (198,99 Lt), vaikas parduotuvėje pasimatavo batus ir sakė, kad geri ir jam jie patinka. Kitą dieną grįžęs iš mokyklos su naujais batais, vos ne su ašaromis akyse. Batai buvo antiek jam nepatogus, kad vos parėjo su jais namo. Ar aš turiu teisę grąžinti batus (nors vieną kartą tik buvo dėvėti) ir pareikalauti grąžinti pinigus ar pakeisti į kitus tiek pat kainuojančius batus? Ačiū.

Edita Petrauskaite

2014-05-21 trečiadienis 15:20:05

Pardavėjas privalo atsakyti į pirkėjo reikalavimus per 10 dienų nuo reikalavimų gavimo dienos. (VTGĮ 20str.) Kreipdamiesi į pardavėją raštu turite pateikti sutarties sudarymo faktą įrodančius dokumentus – prekės kvitą, sau visada pasilikite kopijas. Jeigu negaunate tinkamo atsakymo arba negaunate atsakymo apskritai, atsiranda teisė kreiptis į vartotojų teises ginančias neteismines institucijas ar bendrosios kompetencijos teismą. Sprendžiant problemą neteisminiu būdu derėtų kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją ir pateikti pirkimo kvitą. Institucijos koordinatės elektroninėje erdvėje: www.inspekcija.lt

Jeigu įsigyti batai nepatogūs dėl netinkamos kokybės, gamybos broko tuomet galite reikalauti grąžinti už juos sumokėtus pinigus, arba pakeisti kitais. (ūkio ministro įsakymas dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 4str.) Bet kokiu atveju turite teisę kreiptis į pardavėją su savo problema. Jeigu batai yra kokybiški, o pirkėjui netinka dėl dydžio, spalvos, modelio, formos ar komplektiškumo tokiu atveju remiantis aukščiau minėtomis taisyklėmis pardavėjas neprivalo daiktų priimti jeigu juose matomi dėvėjimo požymiai, tačiau gali tą padaryti savo noru (ten pat 14str. ir 16 str.). Tačiau jeigu Jūs manote, jog Jūsų teisės buvo pažeistos ir sugebėsite įrodyti, jog tai nekokybiška prekė, pardavėjui atsisakius tenkinti Jūsų išsakytus reikalavimus žodžiu galite drąsiai kreiptis į pardavėją raštu kuris per 10 dienų privalo pateikti jums pagrįstą atsakymą. Jeigu atsakymas netinkamas – galima kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją ( www.inspekcija.lt ) .

Atsakė Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos teisininkas praktikantas Marius Česiulis.