Pirm | Antr | Treč | Ketv | Penk | Sat | Sekm |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
2007 06 16 KAS APGINS LIETUVOS ŠILUMOS VARTOTOJŲ INTERESUS?
Mūsų žiniomis, tokios institucijos Lietuvoje nėra. Jei nevyriausybinėms organizacijoms būtų suteikta teisė kreiptis į Konstitucinį teismą, jis, turbūt, konstatuotų Konstitucijos nuostatos, teigiančios, kad “valstybė gina vartotojų interesus”, pažeidimą.
Kiekviena valdžios įstaiga privalo visų pirma atstovauti vartotojų interesams, nes vartotojai yra silpnesnioji pusė ir, lyginant su verslo įmonėmis, turi mažai galimybių apginti savo teisėtus interesus.
Deja, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tik deklaruoja, kad “siekia koordinuoti” visų valstybinių institucijų, privalančių ginti vartotojų teises, veiklą, tačiau vartotojai niekada negirdi šios institucijos balso, kai reikia apginti vartotojų viešąjį interesą.
Valstybinė kainų ir energetikos komisijai nerūpi vartotojų interesai, bet rūpi, kad energetikai dirbtų pelningai.
“Reikia atkreipti ypatingą Kainų komisijos dėmesį į tai, kad ji nustato monopolinių įmonių kainas, kurios veikia ne konkurencinėje rinkoje ir yra tiesiogiai susijusios su viešuoju interesu, todėl privalo būti pagrįstos ne tik ekonomiškai, bet ir socialiai, t.y. atsižvelgiant į gyventojų perkamąją galią.
Reikėtų pasvarstyti gal viešojo monopolinio sektoriaus įmonės galėtų visiškai atsisakyti pelno, taip, kaip yra Danijoje ir kitose šalyse” – sakė Nacionainės vartotojų konfedracijos viceprezidentė Alvita Armanavičienė.
Lietuvos savivaldybės, gindamos savo interesus, neatmeta galimybės dėl beprecedentinio kainų šuolio VKEKK paduoti į teismą.
O gal ir Lietuvos vartotojams verta pasekti Vokietijos vartotojų pavyzdžiu, kai pastarieji, vartotojų organizacijos raginami, raštu atsisakė mokėti nepagrįstai padidintas dujų kainas, kurios daugiau nei 10 % viršyjo įprastines? Likusią sumą, pasak Vokietijos vartotojų ekspertų, įmonės turėtų atsikovoti per teismą.
Nacionalinė vartotojų konfederacija, vertindama vis blogėjančią energetinių paslaugų (šilumos, elektros, dujų, vandens) vartotojų padėtį (laukiama, kad nuo 2007 metų gamtinių dujų kainos išaugs dar 20-30 procentų), kviečia visas atsakingas valdžios institucijas atsisukti veidu į vartotoją, kuris yra ne tik verslo ekonominės veiklos, bet ir valdžios valdymo paslaugų užsakovas.
Archyvas
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 1970