Pirm | Antr | Treč | Ketv | Penk | Sat | Sekm |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
2007 11 23 Vaistų kompanijos vykdo neetišką reklamą
Visi piliečiai turi teisę gauti tinkamą informaciją apie sveikatą ir vaistus. Tinkama informacija yra tokia, kuri yra tiksli, patikima, skaidri, prieinama. Jei tik įmanoma, vartotojams turi būti pateikiama informacija apie alternatyvius gydymo metodus tam, kad vartotojai galėtų pasirinkti geriausią gydymą. Deja, įrodyta, kad farmacijos industrijai pavyko korumpuoti tokius informacijos šaltinius, kuriais vartotojai vis dar pasitiki, būtent sveikatos apsaugos specialistus, farmacininkus bei pažeidžiamas pacientų grupes.
Mažai kas susimąsto, kad gydytojai dažnai skiria brangiausius vaistus, nes buvo kompanijų vienaip ar kitaip atlyginti.
Vaistų kompanijų, kaip ir visų kitų verslo įmonių pagrindinis veiklos tikslas – pelno gavimas skatinant farmacinių produktų pardavimus. Šis siekis skatina kompanijas vykdyti neetiškas vaistų reklamas:
- Klaidinantys teiginiai apie vaistų savybes
- Nutylima apie galimą riziką bei šalutinį neigiamą vaistų poveikį
- Finansinis gydytojų skatinimas siekiant, kad pastarieji pacientams skirtų būtent tos farmacinės kompanijos produktus, kuri apmokėjo gydytojo išvyką į tarptautinę konferenciją, pasirodymą televizijos laidoje ir pan.
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija yra susirūpinusi, kad dabar ruošiamas ES direktyvos pakeitimas įgalins farmacinę industriją reklamuoti receptinius vaistus, reklamą klaidingai pateikiant kaip informaciją.
Consumers International (CI) ir Europos Vartotojų Organizacija (BEUC) paruošė šį pranešimą, kurio tikslas yra suteikti vartotojų organizacijoms informaciją apie neigiamą, vartotojams skirtos tiesioginės vaistų reklamos (TVSR), poveikį, kuri įgalintų vartotojų organizacijas efektyviai prisidėti prie šios problemos sprendimo.
Koks gi poveikis nacionalinėms institucijoms?
Tiesioginė vaistų reklama rizikuoja išbalansuoti sveikatos apsaugos sistemas Europoje, nes padidės brangių bei neefektyvių vaistų poreikis. Tais atvejais, kai vizitus pas gydytojus pilnai ar iš dalies dengia valstybė, TVRV turės žymų poveikį ir sveikatos biudžetams.
TVRV padidina vaistų bei sveikatos paslaugų naudojimą bei padidina farmacijos kompanijų, reklamos paslaugų teikėjų pelnus, tuo pačių padidina pacientų bei visų mokesčių mokėtojų išlaidas. Farmacinės kompanijos išlaidas TV reklamai didina greičiau nei išlaidas medicininiams tyrimams.
Vartotojų organizacijos ragina priežiūros institucijas už neetišką vaistų reklamą skirti efektyvias baudas. Įmonėms, pakartotinai pažeidinėjančioms etinės vaistų reklamos kriterijus, atimti veiklos licenzijas. Šiuo metu baudos skiriamos dažniausiai mažesnės nei kompanijų pelnai, gauti dėl tokio jų elgesio. Pavyzdžiui Australijoje ir Anglijoje 2005, 19 iš 20 didžiausių kompanijų (95%) mažiausiai kartą pažeidė standartus, kuriuos patys nusistatė. Vokietijoje 2004, tyrimas parodė, kad 94% vaistų reklamų teiginiai nebuvo paremti moksliniais įrodymais.
Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė
Komentarai
Norėdami komentuoti, turite prisijungti su savo vardu arba užsiregistruoti .
Archyvas
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 1970