Pirm | Antr | Treč | Ketv | Penk | Sat | Sekm |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
2007 12 23 Europos parlamentas skatina labiau ginti vartotojų teises
PASIŪLYMAS DĖL EUROPOS PARLAMENTO REZOLIUCIJOS
dėl vartotojų interesų propagavimo ir gynimo naujose valstybėse narėse
(2004/2157(INI))
Europos Parlamentas, atsižvelgdamas:
A. kadangi gera vartotojų apsauga ir aukštas vartotojų sąmoningumo lygis yra išankstinė
gerai veikiančios vidaus rinkos sąlyga,
B. kadangi vidaus rinka teikia ES vartotojams apčiuopiamą naudą, mažindama kainas ir
plėsdama pasirinkimo galimybes,
C. kadangi ES turi dešimt naujų valstybių narių, kuriose vartotojų apsauga yra santykinai
naujas dalykas,
1. su pasitenkinimu pažymi, kad apskritai vartotojų apsauga naujosiose valstybėse narėse
vystosi teigiama linkme, kyla standartai, nors dar daug ką reikia padaryti;
2. atkakliai tvirtina, kad vidaus rinka nefunkcionuos tinkamai, jei vartotojai vienose šalyse
bus mažiau apsaugoti, negu kitose; dėl to primena, kad gera ir vienoda vartotojų apsauga
visose valstybėse narėse skatins tarptautinius sandorius ir užtikrins, kad vartotojai
pasinaudos vidaus rinkos privalumais;
3. ragina Komisiją vadovauti patikrai, kurios metu bus nuosekliai apžvelgiamos vartotojų
organizacijų struktūros ir vartotojų apsaugos politika naujosiose valstybėse narėse;
Teisinis pagrindas
4. džiaugiasi gerais naujų valstybių narių pasiekimais perkeliant teisyną; tačiau pabrėžia, kad
bendrijos įstatymai turi būti taip pat veiksmingai taikomi praktikoje, ir reikia užtikrinti,
kad jie būtų vykdomi;
5. ragina stiprinti rinkos priežiūros struktūras naujose valstybėse narėse, kad produktai ir
paslaugos, platinami jų rinkose, atitiktų aukštus saugumo standartus, o sugedę ar pavojingi
produktai būtų greitai pašalinami iš rinkos;
6. džiaugiasi Komisijos pasiūlymu peržiūrėti, atnaujinti ir supaprastinti esamus vartotojų
įstatymus, ypač sukurti sisteminius pagrindus Europos sutarčių teisei, kurie galėtų būti
svarbus naujųjų valstybių narių įrankis Europos vartotojų įstatymų įgyvendinimo procese;
7. pabrėžia, kad įstatymų perkėlimas iš esmės nesąlygoja jų įgyvendinimo automatiškai, ir,
kad įgyvendinimas būtų sėkmingas, vartotojai turi žinoti savo teises bei būti pasirengę
veikti kaip „politiniai vartotojai“;
Vartotojų kultūra
8. pabrėžia, kad „vartotojų kultūros“, pagrįstos geresnėmis vartotojų žiniomis, sukūrimas yra
esminis dalykas, siekiant labiau priversti vykdyti bei geriau taikyti esamus teisinius
pagrindus, bei pažymi gyvybiškai svarbų vaidmenį, kurį atlieka vartotojų ir verslo
organizacijos, stiprindamos šią vartotojų kultūrą;
Vartotojų organizacijos
9. ragina Komisiją įvertinti galimybę nustatyti kriterijus bendrijos lygiu reiškiniui,
apibrėžiamam kaip „atstovaujanti vartotojų asociacija ar organizacija“, siekiant užtikrinti,
kad ES vartotojai būtų atstovaujami tinkamai ir nepriklausomai;
10. pažymi, kad daugumoje naujosiose valstybėse narėse esamų vartotojų organizacijų dirba
tik savanoriai, ir joms dažnai trūksta lėšų; todėl ragina naujas valstybes nares užtikrinti,
kad vartotojų organizacijos, kurios yra atstovaujamosios, būtų pakankamai finansuojamos,
tuo pat metu likdamos nepriklausomos;
11. pažymi, kad Komisijos nustatyti reikalavimai piniginei paramai gauti yra griežti ir
vartotojų organizacijoms naujosiose valstybėse narėse sunku juos įvykdyti, žinant jų
personalo profesinius pagrindus; todėl ragina Komisiją patikrinti, ar šie reikalavimai
negalėtų būti lankstesni;
12. pabrėžia, kad stiprios ir nepriklausomos vartotojų organizacijos suteikia pagrindą
veiksmingai vartotojų apsaugos politikai; todėl ragina vartotojų organizacijas kurti
visaapimančias organizacijas ir bendradarbiauti tarpusavyje; taip pat ragina naujų
valstybių narių vyriausybes skatinti susikūrimą mažesnio skaičiaus, tačiau stipresnių
organizacijų;
13. ragina naujųjų valstybių narių vyriausybes užtikrinti, kad vartotojų organizacijos gautų
reikiamą informaciją dėl visų politinių sprendimų priėmimo etapų ir dėl vartotojų įstatymų
įgyvendinimo;
14. ragina naująsias valstybes nares ir Komisiją kurti ir finansiškai remti, kur galima,
kompetenciją formuojančius projektus, siekiant sustiprinti vartotojų organizacijas
naujosiose valstybėse narėse, naudojant susigiminiavimo projektus, vadovavimo projektus
ir kitas programas pasidalinti žiniomis bei informacija tarp organizacijų naujosiose ir
senosiose valstybėse narėse.
Verslo organizacijos
15. skatina verslo organizacijas ir nacionalines vyriausybes atkreipti dėmesį į problemą,
kylančią dėl to, kad daugelis verslamonių naujosiose valstybėse narėse neįvertina
vartotojų apsaugos klausimų sprendimo svarbos ir naudos, ir neteisingai laiko vartotojų
organizacijas priešiškomis, o vartotojų sąmoningumo didinimą - grėsme verslui;
16. skatina naujųjų valstybių narių verslo organizacijas dirbti glaudžiai su vartotojų
organizacijomis ir sukurti nepriverstinius etinius verslo standartus, turinčius skaidrias jų
vykdymą užtikrinančias procedūras, vartotojų ir verslininkų švietimo programas bei
sąžiningus ir veiksmingus alternatyvius ginčų sprendimo procesus; taip pat ragina
naująsias valstybes nares skatinti ir remti šias iniciatyvas;
Vartotojų informavimas
17. pritaria Europos Komisijos įkurtiems Europos vartotojų centrams ir pradėtam leisti
Europos vartotojų dienoraščiui;
18. rekomenduoja, kad Europos mokyklų mokymo programose būtų skiriamas didesnis
dėmesys vartotojų sąmoningumo ugdymui;
19. džiaugiasi faktu, kad Komisija vykdo sąmoningumo ugdymo kampanijas daugelyje
valstybių narių ir skatina Komisiją skirti daugiau finansinių ir žmoniškųjų išteklių šiam
tikslui;
20. rekomenduoja leisti tyrimų žurnalus naujosiose valstybėse narėse; ragina Komisiją ir
naujas valstybes nares, bent jau iš pradžių, užtikrinti, kad būtų teikiamas pakankamas
finansavimas ir mokymas, įgalinantis tokių leidinių atsiradimą;
21. ragina naująsias valstybes nares sustiprinti tiekimą vartotojams ir verslamonėms
informacijos apie jų teises ir esamus teisinius vartotojų apsaugos politikos pagrindus,
ypač, patalpinant internete vartotojams lengvai prieinamas svetaines, organizuojant
sąmoningumą ugdančias kampanijas, apklausas, konferencijas ir steigiant informavimo
punktus, naudojantis nacionaliniais ir regioniniais tinklais;
22. ragina Komisiją sukurti nacionalinių vartotojų apsaugos politikos krypčių stebėsenos
mechanizmus, gaires ir rekomendacijas, siekiant atpažinti gerąją patirtį, ir vystyti
statistikos duomenų bei rodiklių ir kitų vartotojus dominančių duomenų bazes, įskaitant
kainų stebėjimus bei kokybės tyrimus;
Ginčų sprendimas
23. ragina Komisiją ir naująsias valstybes nares išplėsti Europos vartotojų centrų tinklą (ECCnetwork),
siekiant suteikti vartotojams informacijos apie galimas Alternatyvias ginčų
sprendimo schemas, o taip pat teisinių patarimų ir praktinės pagalbos pateikiant skundus
šiomis priemonėmis;
24. rekomenduoja, kad naujosios valstybės narės plėstų Alternatyvių ginčų sprendimo
mechanizmų kompetencijas keliuose sektoriuose, siekiant stiprinti pasitikėjimą tokiomis
schemomis;
25. skatina abi biudžetinės institucijos šakas apsvarstyti skyrimą daugiau finansinių išteklių
vartotojų apsaugai naujosiose valstybėse narėse stiprinti, laikantis šios rezoliucijos
reikalavimų;
26. paveda savo pirmininkui perduoti šią rezoliuciją Tarybai, Komisijai ir nacionalinėms
naujųjų valstybių narių vyriausybėms.
Komentarai
Norėdami komentuoti, turite prisijungti su savo vardu arba užsiregistruoti .
Archyvas
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 1970