Pirm | Antr | Treč | Ketv | Penk | Sat | Sekm |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
2009 05 22 Vartotojų teisių išmanymas padeda sutaupyti
Vartotojų teisių išmanymas padeda sutaupyti
Pernai 68 proc. lietuvių atostogavo užsienyje. Tuo tarpu šiemet tik 29 proc. respondentų gali tvirtai pasakyti, kad svetur pailsėti pavyks bent kelias dienas. Vartotojų teisių specialistai teigia, kad dabar kaip tik pats metas prisiminti vartotojų teises, kurios padėtų sutaupyti.
Tai ypač svarbu, mat reprezentatyvūs tyrimai rodo, jog lietuviai keliones dažniausiai renkasi pagal kainą.
Dauguma tyrime dalyvavusių žmonių pripažino, kad ekonomikos padėtis ir praėjusių metų infliacija gerokai pakoregavo atostogų užsienyje planus. Tai atskleidė „Eurobarometro“ tyrimas apie europiečių požiūrį į turizmą.
Tik 19 proc. respondentų teigia, kad gali sau leisti šiemet atostogauti užsienyje be didesnių finansinių suvaržymų. Beveik pusė (48 proc.) skaičiuoja, kad tam jiems reikės papildomai pataupyti. Ir 15 proc. lietuvių teigia, kad atostogauti užsienyje šiemet jie neišgalės arba tam reikėtų paskolos. Panaši situacija susiklostė ir Estijoje (21 proc. gali sau leisti atostogas svetur be didesnių finansinių sunkumų, 38 proc. reikia papildomų santaupų, 22 proc. neturi lėšų atostogoms ir tam reikia paskolos). Tuo tarpu latvių situacija atrodo šiek tiek geresnė: 27 proc. gali išvykti atostogauti be didesnių finansinių suvaržymų, trečdaliui reikia papildomų santaupų ir 27 proc. sako, kad atostogauti užsienyje negali arba tam reikėtų skolintis.
„Tuo tarpu Europos Sąjungos šalių vidurkis žymiai geresnis. Net 41 proc. europiečių gali vykti atostogauti svetur be didesnių finansinių apribojimų“, - sako Alvita Armanavičienė, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė.
Vartotojų teisių specialistė sako, kad dabar pats tinkamiausias laikas prisiminti vartotojų teises, mat jos gali padėti sutaupyti.
„Keliautojai dažnai patiria nuostolių ar papildomų išlaidų, dėl to, kad kelionių agentūros negerbia jų teisių, pvz., keliautojai gauna prastesnius kambarius, nei buvo žadėta, arba negauna visos reikalingos informacijos, kad galėtų numatyti visas galimas išlaidas ar kitas svarbias aplinkybes. Jeigu vartotojai žinotų savo teises, daugelis problemų būtų sprendžiamos būtent jų naudai“, - tvirtina A. Armanavičienė.
Vartotojų teisių specialistė primena pagrindines keliautojų, įsigijusių organizuotą turistinę kelionę, teises:
- Organizuota turistinė kelionė turi būti tokia, kaip žadėta ir ne prastesnė. Jeigu ji blogesnė, kelionių agentūra privalo problemą operatyviai išspręsti. Jeigu tai neįmanoma, organizatoriai turi kompensuoti už blogesnes sąlygas.
- Kelionių agentūra negali keisti pasirašytos sutarties sąlygų, nebent tai buvo numatyta sutartyje. Tačiau net ir šiuo atveju vartotojas gali atšaukti kelionę ir atgauti savo pinigus, jei kelionės kaina išaugo labai žymiai ar sutarties sąlygos keičiamos iš esmės. Beje, bet kokiu atveju kelionės kaina negali būti keičiama iki kelionės likus 20 dienų ir mažiau;
- Jeigu vartotojas vykti į kelionę nebegali, ją gali perleisti kitam žmogui. Bet tai galima padaryti tik tuo atveju, jeigu iki kelionės liko pakankamai laiko. Be to, apie tai privaloma raštu informuoti kelionių agentūrą;
- Jeigu kelionių agentūra kelionę atšaukia, keliautojas gali reikalauti alternatyvios kelionės arba susigrąžinti pinigus. Jeigu agentūros siūloma alternatyvi kelionė yra pigesnė, įmonė vartotojui turi kompensuoti atsiradusį kainų skirtumą.
Pernai Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė 82 skundų dėl organizuotų turistinių kelionių (organizuota turistinė kelionė yra kelionių organizatoriaus ar kelionių agentūros iš anksto už bendrą kainą parduodamas turizmo paslaugų rinkinys). Tai 42 proc. daugiau nei 2007 m. Vartotojai dažniausiai skundėsi netinkamomis transportavimo ar apgyvendinimo paslaugomis: žemesnės kategorijos viešbutis, netvarkingi kambariai, nėra žadėto vaizdo į jūrą, triukšmas arba dėl to, kad negavo pakankamai informacijos apie kelionę. Daugumą skundų parašė keliautojai, kurie ilsėjosi Egipte, Turkijoje ir Tailande.
Daugiau informacijos apie savo vartotojų teises keliaujant galima rasti Europos Sąjungos inicijuotoje vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ svetainėje www.ecc.lt
Apie informacinę kampaniją „Žinok savo teises ir laimėk“
Vartotojų informavimo kampanija “Žinok savo teises ir laimėk” yra inicijuota Europos Sąjungos. Panašios kampanijos įgyvendinamos naujosiose Europos Sąjungos valstybėse narėse nuo 2005 m.
Šiais metais analogiški projektai vykdomi visose trijose Baltijos valstybėse: Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kampanijos tikslas yra informuoti Lietuvos vartotojus apie jų teises savo šalyje ir visoje Europos Sąjungoje. Esminės temos yra vartotojų teisės perkant internetu, imant vartojimo paskolą ar įsigyjant organizuotą turistinę kelionę.
Apie „Eurobarometro“ tyrimą apie europiečių požiūrį į turizmą
Tyrimas buvo atliktas visose Europos Sąjungos šalyse šių metų pradžioje. Apklausa atskleidžia europiečių požiūrį į atostogas ir keliones, taip pat buvo tiriama, kaip europiečiai renkasi kur keliauti. Vienas iš akcentų buvo ir atostogų finansinis aspektas, nes tai tapo vienu svarbiausiu keliautojų rūpesčių.
Per tyrimą buvo apklausta 27 tūkst. Atsitiktinai atrinktų europiečių nuo 15 m. amžiaus. Lietuvoje apklausta 1000 respondentų.
Daugiau informacijos teirautis: Alvita Armanavičienė, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė, mob. 868625661, e. paštas: alvita@takas.lt
Renata Grikšelytė, UAB IC BALTIC, tel. (5) 278 84 91, mob. 868293777, e. paštas: renata@icbaltic.lt
Archyvas
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 1970