Pirm | Antr | Treč | Ketv | Penk | Sat | Sekm |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
2011 07 27 Ar verta pasitikėti internetinėmis parduotuvėmis?
Šiandien Lietuvoje vis populiaresnis tampa pirkimo pardavimo sutarties sudarymas internetu, bet, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis, mes dar labai atsiliekame šioje srityje. Lietuvos vartotojams nėra suteikta pakankamai teisinės apsaugos nuotolinės prekybos sutarties sudarymo metu. Tenka pabrėžti, kad daugiausiai problemų nuotolinės prekybos sutartyse kyla pardavėjams ar paslaugų teikėjams nesilaikant vartotojų teisių apsaugos įstatymų, sudarant neprieinamų arba nesąžiningų sutarčių vykdymo sąlygas vartotojams.
Šiuo tyrimu siekiama išsiaiškinti, ar ryšio priemonėmis sutarčių sudarymo plėtros stabdymą Lietuvoje lemia žmonių nepasitikėjimas elektroninėmis paslaugomis. Manytina, kad vartotojai nepasitiki jomis dėl to, kad dažnai, vartotojų manynu, jų teisės buvo pažeistos sudarant internetinės prekybos sutartis. Atliktas tyrimas rodo, kad iš tiesų, dažnai pardavėjai ar paslaugų teikėjai nepateikia interneto svetainėse reikalingų duomenų apie savo įmonę, todėl vėliau žmonės nesiryžta sudaryti pirkimo sutarties, o sudariusiems sutartis pirkėjams paprastai yra neaišku, kur kreiptis dėl iškilusių problemų, pvz., kaip grąžinti nekokybišką prekę. Taip pat vartotojams gali būti sudėtinga per 7 darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos raštu kreiptis į pardavėją ir nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį bei susigrąžinti sumokėtus pinigus.
Tyrimo tikslas - įvertinti internetinių svetainių, suteikiančių pirkimo-pardavimo paslaugas, turinį ir nustatyti, kokie reikalingi duomenys yra pateikiami vartotojams ir kokių duomenų trūksta.
Šiuo tyrimu buvo tirta 14 interneto svetainių. Rezultatai atspindi, kad dažniausiai svetainėse nėra informacijos apie vartotojo teisę atsisakyti sutarties – ši informacija nurodyta tik 3 iš 14 (21%) svetainių. Retai pateikiama informacija apie suteikiamą prekėms garantinį terminą – duomenys yra pateikti tik 6 iš 14 (43%) interneto parduotuvėse. Priešinga padėtis yra su elektroninio pašto adresu pasiteiravimui, kuris nurodytas visose ištyrinėtose svetainėse.
Verta pastebėti, kad visų Civilinio kodekso normų laikosi tik 2 iš 14 ištirtų svetainių: http://www.aliba.lt/ ir http://www.pigiausiosdalys.lt.
Mažiausiai informacijos yra pateikta tokiose interneto svetainėse kaip: http://www.audiopulsas.lt bei poilsio ir kultūros paslaugas teikiančiose http://www.poilsioerdve.lt/ ir http://www.scenarijus.com/.
Apžvelgtų 14 internetinių svetainių sąrašas:
Svetainės pagal populiariausių prekių Lietuvoje kategorijas:
Audiovizualiniai, fotografijos ir informacijos apdorojimo įranga:
Poilsio reikmenys ir įrenginiai, sodo reikmenys ir naminiai gyvūnėliai:
- http://www.viskassodybai.lt/
- http://www.manoirankiai.lt/
- http://www.irankiubaze.com/
- http://www.kika.lt/
- http://www.mypet.lt/
Poilsio ir kultūros paslaugos:
Apranga:
Asmeninių transporto priemonių eksploatacija įranga:
Daugiau apie tyrimą el.paštu: konstantinople@mail.ru
Tyrimo autorius Aleksėjus Opara
Komentarai
Norėdami komentuoti, turite prisijungti su savo vardu arba užsiregistruoti .
Archyvas
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 1970