LNVF / Naujienos / Finansinės paslaugos – vis dar valstybių sienų įkaitės?

Finansinės paslaugos – vis dar valstybių sienų įkaitės?

Finansinės paslaugos – vis dar valstybių sienų įkaitės?

Bendra mažmeninių finansinių paslaugų rinka sumažins mūsų išlaidas

Mažmeninės finansinės paslaugos – svarbi mūsų gyvenimo dalis. Didėjant finansiniam ir technologiniam raštingumui, internetinė ir mobilioji bankininkystė leidžia tvarkyti sąskaitas keliais pelės paspaudimais. Deja, gauti kreditą ar apsidrausti svečios ES šalies banke vis dar nėra paprasta. Atsižvelgdamas į Komisijos Žaliąją knygą, Europos Parlamentas aiškinasi, kaip padidinti vartotojų galimybes rinktis ir lengviau pasinaudoti finansinėmis paslaugomis visoje ES teritorijoje.

Einamosios sąskaitos, mokėjimai, paskolos, turto įkeitimas, investicijos, draudimas, pensijų kaupimas... Šiandieninis finansinių produktų pasirinkimas – milžiniškas. Deja, ES bankinių paslaugų rinka išlieka fragmentuota, o pasinaudoti geresniais pasiūlymais kitose Europos šalyse paprastam žmogui nėra paprasta.
Skirtingų sąlygų ir kainų margumynas
Europos mažmeninių finansinių paslaugų rinka tebėra susiskaldžiusi, o vartotojai nesugeba pakankamai pasinaudoti bendrosios rinkos teikiama nauda – sakykime galimybe turėti banko sąskaitą ar draustis kitoje ES šalyje.
Apie rimtą harmonizaciją mažmeninių bankinių paslaugų rinkoje kalbėti dar anksti. Išlieka dideli palūkanų normų ir paslaugų kainų skirtumai būsto paskolų, vartojimo kreditų ir einamųjų sąskaitų srityse. Vienose valstybėse narėse europinis mokėjimo pavedimas kainuoja centus, kituose – net keliolika eurų.
Komisijos duomenimis, finansines paslaugas telefonu ar internetu kitose ES valstybėse perka tik 1% ES vartotojų, tuo tarpu savo šalies viduje nuotolinėmis paslaugomis naudojasi net 26% vartotojų. Valstybių vidaus rinkose veikiantys draudikai susirenka daugiau nei 90% draudimo įmokų pajamų.
Didesnio pasirinkimo link
Kaip užtikrinti, kad vartotojai galėtų naudotis finansinėmis paslaugomis, teikiamose skirtingose ES šalyse? Būtina sumažinti kliūtis vartotojų mobilumui: lengvinti paslaugų teikėjo keitimo procedūras, mažinti mokesčius už tokias paslaugas, kaip sąskaitos uždarymas ar draudimo sutarties nutraukimas.
Vertėtų didinti vartotojų informuotumą apie egzistuojančias paslaugas, užtikrinti informacijos skaidrumą ir palyginamumą. Būtina numatyti vartotojų kredito istorijų perdavimo mechanizmus ir gerinti skolintojų prieigą prie kredito informacijos. Didėjant į svečias ES šalis gyventi persikeliančių žmonių srautams, senėjanti ES turi užtikrinti efektyvų teisių į papildomą pensiją perkėlimą.
Galbūt netrukus iš vieno banko galėsime pereiti į kitą taip pat lengvai, kaip keičiame mobiliojo ryšio operatorius neprarasdami telefono numerio? Tarpvalstybinio tiesioginio debeto galimybė – jau nebe už kalnų. Juk 2008 m. sausį Europos bankai pradėjo jungtis prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės (SEPA). SEPA europinius mokėjimus prilygins nacionaliniams – juos galėsime atlikti greičiau, saugiau ir paprasčiau.

Komentarai

Norėdami komentuoti, turite prisijungti su savo vardu arba užsiregistruoti .

Pirm Antr Treč Ketv Penk Sat Sekm
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31